Uppdaterad 2024-01-10

Susanne Sköldehammar - Utbildningsinstruktör

Susanne Sköldehammar kör buss i Lund och har sedan april 2023 även arbetat som instruktör för nyutbildade. Under hela sommaren utbildade hon nya förare i att köra ledbuss.
– Det roligaste arbetet på Keolis, förutom att köra buss, är att vara instruktör. Där får jag dela med mig av min kunskap och även lära mig av de nya. Det är viktigt att ha kul på vägen. Jag gillar att få mina kollegor att känna sig trygga och avslappnade så att utbildningen ger bästa möjliga effekt, säger Susanne.

Susanne har kört buss sedan 2008 och kan inte tänka sig att göra något annat. Hon sökte sig till Keolis när hon fick reda på att företaget vunnit stadstrafiken i Lund.
– Jag älskar att köra buss, det låter kanske lite fånigt men det är en häftig upplevelse att hantera ett så stort och mäktigt fordon . Jag känner mig stolt när jag rullar ut på vägarna med våra nya bussar för att ge Lund god service, berättar Susanne.

Om det inte redan framgått, så tycker Susanne verkligen att det är kul att jobba på Keolis. Hon brukar skämtsamt säga till sina elever att hon döpt om Keolis till 'Kulis'. De som följer oss i sociala medier kanske känner igen Susannes namn från inläggen om bussarna i Lund från Halloween och jul . Utöver att köra buss och vara instruktör är Susanne också en duktig hobbyfotograf . Hon brukar ta fina bilder av Skånetrafikens bussar när de är utsmyckade med trevliga säsongshälsningar.