Uppdaterad 2023-10-12

Johanna Sjöberg - Anbudsanalytiker

– Variationen och möjligheten till att utvecklas i sin roll, eller mot en ny roll. Att det alltid händer något, någonstans! så beskriver Johanna Sjöberg det roligaste och mest utvecklande med att arbeta på Keolis. Johanna arbetar med marknadsanalyser i anbud, och för att arbeta med upphandlingar av kollektivtrafik är det en fördel att ha stor förståelse för verksamheten, något som Johanna har samlat på sig under sina tio år hos oss. Som många av sina kollegor har även Johanna en bakgrund som bussförare.

– Jag började på Keolis i maj 2013 som teamchef efter sju år hos ett annat trafikföretag, 2015 fick jag en roll som kommunikatör i våra Göteborgsavtal, samt som projektanställd i samarbetsprojektet ElectriCity – som blev en viktig del i att bana väg för den stora elektrifieringen av busstrafik. I projektet ansvarade jag för kommunikation, förarrekrytering och -utbildning, samt hade teamchefsansvar för förargruppen som körde vår demolinje 55. Efter det fick jag en roll som marknadsutvecklare och kundvärdsansvarig och var en del av ledningsgruppen i Göteborg. Efter en tids utlåning blev jag en del av anbudsavdelningen.

– Jag stormtrivs med min nuvarande roll, och är även väldigt tacksam för den breda erfarenhet jag fått under mina tio år på Keolis – det hjälper mig i mitt nuvarande arbete som ofta handlar om att sätta sig in i förutsättningarna för ett visst område, analysera data och göra beräkningar eller presentera beslutsunderlag.